Hello from Germany

Slippertalk Orchid Forum

Help Support Slippertalk Orchid Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

HorstP

Member
Joined
Oct 19, 2021
Messages
18
Reaction score
45
Location
Germany, North Rhine-Westphalia
Ich freue mich, hier im Forum zu sein und über Paphiopedilum Orchideen zu berichten. Ich kultiviere derzeit 35 Paphs (Komplexe Hybriden, andere alte Hybriden aber auch Nachkommen von Wildformen) ausschließlich unter künstlichem Licht. Ich entschuldige mich bereits für mein schlechtes Englisch. Da meine letzte Englischstunde vor 50 Jahren war, muss ich leider ein Übersetzungsprogramm verwenden. Die Fehler werden also vom Programm gemacht, :)
Grüße von Horst
 
Horst, kein problem, meine Grossmutti wohnte bei Karlsbad und sie konnte nur Deutsh sprechen. Als ein kleinkind war ich ganz flussig in Deutsch aber nach 50 jahren ( sie starb in 1969) habe Ich also sehr begrenzt Deutsche Kenntnisse…..
 
Hallo Horst, herzlich willkommen auf Slippertalk.
I think, subscribing, reading and posting here is a good idea when you are interested in Paphs, Phrags and orchids in general. Furthermore its a good place to refresh your English.....at least it was and is it for me.

Horst, kein problem, meine Grossmutti wohnte bei Karlsbad und sie konnte nur Deutsh sprechen. Als ein kleinkind war ich ganz flussig in Deutsch aber nach 50 jahren ( sie starb in 1969) habe Ich also sehr begrenzt Deutsche Kenntnisse…..

Karp60, when I read your post I must say........your German is still quite good. 👍
 
Thanks, but it took about 20 minutes to put all together……I had to think a lot and I really need a dictionary and a grammar book when I talk to the family in Munchen and Wilhelmshaven……they do not grow orchids😔😔😔😔😔😔😔😔
 

Latest posts

Back
Top